Om de senaste dagarna

Torsdag:
Jag tog en lugn förmiddag utan att göra speciellt mycket. Vid lunchtid kom Madde och hennes mamma och hämtade upp mig. Vi åkte till hööks för att kolla lite på rean. Madde köpte några saker men jag spara¨de pengarna istället ;) Sen bar det av till stallet för att fixa i ordning Madicken. Vi borstade, tog av broddarna, gav henne mat osv. Sedan lastade vi Mixen och åkte mot Södertörn för mätning. Madicken var jätteduktig trots att de var andra hästar där som stod och gnäggade svarade hon nästan inte :) Annars är Madicken rätt social av sig ;) Enligt de nya reglerna hade tydligen Madicken krymt ;O Resultatet blev 144 cm och nu blir hon inte större. Det där va ju sista mätningen.
När jag kom hem var klockan halv 6 och då tog jag det lugnt ett tag innan jag åkte till velam för att rida. Jag valde Tuva som jag inte har ridigt på lääänge. Så det var kul :) Dressyr stod på schemat och vi gjorde som en liten bana med öppna, galoppfattningar och volter. Tuva var lite stel och så i början men blev efter ungefär halva lektionen jättejukt och fin. Så jag var riktigt nöjd :)
 
Jag och Tuva på ridläger
Fredag:
Tidigt på morgonen mötte jag upp Maddis och vi tog bussen till stallet. Vi fixade i ordning Madicken med en fin outfit och sedan fotade vi lite. Både porträttbilder och ridbilder. Om ni vill se bilder kan ni gå in på Maddes blogg och bläddra ner några inlägg. Madicken kändes rätt så fin när jag red. Tog inte riktigt så mycket stöd i bettet som jag skulle velat men annars var hon fin. Riktigt bra framåtbjudning.
På kvällen kom Sara hit för att sova här. Vi hade massor att snacka om som vanligt. Annars spelade vi spel, såg på tv och tittade på film.
 
Lördag:
Jag och Sara trasade inte upp fören 11-tiden. Vi käkade god frukost för att sedan baka. Jag hade planerat vad vi skulle baka och den här gången blev det Woopis. Det va typ som Macarons. De blev väl helt okej. Till nästa gång ska jag göra de MINST hälften så stora bara haha xD
Sedan vid 3 åkte Sara hem och jag åkte till mormor och morfar på middag. Vi käkade riktigt god mat och hade trevligt tillsammans. Och sen spelade vi såklart frågespel oxå. Mitt lag förlorade. Fast tur det, i killaget är alla såå dåliga förlorare ^^
Söndag:
Gjorde inte mycket igår. Degade framför tv:n, hade ångest för skolan, nationella, gymnasieval osv bara. Började även bli förkyld. Min hals gjorde (och gör fortfarande) ont :(
/ Kram
 
 
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0