Juste, jag har ju en blogg!

Hejhej!
Hade nästan glömt bort bloggen haha xD Nejdå, har bara inte haft tid. Vi har sjukt mycket i skolan just nu nämligen. Idag ska jag plugga, oväntat?! Har spanskeprov i veckan, biologiprov i veckan, engelska läxa till tisdag, matteprov, måste läsa och brodera. Så har en del att göra. Prio ett är biologin idag. Ikväll ska jag på kalas hos min mpster igen. Den här gången är det min moster som fyller år. Så det ska bli kul. Vi spelar alltid spel när vi är där :) Så därför bakade jag det här igår:
cheesecake med lime i :) bara dekorationen som saknas. Får hoppas den är god!
lite om ridningen i veckan: I torsdags red jag på velam. Jag hade önskat Charlie och fick honom :) va år och dar sist ju! <3 i hoppade iaf. Charlie va astaggad och kunde inte så stilla och vänta på sin tur haha xD banan var på hela12 hinder. Men jag hoppade aldrig hela. Hoppade dom första 5 hindrerna istället. Kände att jag ville hoppa lite mindre, eftersom jag inte hoppat på så länge. Men det vi hoppade gick iaf jättebra :)
 
i fredags var jag hos Madicken som vanligt :) Jag red ut tillsammans med Alice/Thure och Kajsa/Curre. Vi red bortåt nora hela vägen och sen tillbaka. Skritt och trav eftersom Madicken inte ska galoppera. Jobbade henne rätt mycket iaf. Det gick jättebra :) Madicken hade lite överskottsenergi men det gick bra.Hoppade typ rakt upp några gånger haha xD Vi såg en superfin räv oxå. Typ 3 meter i från oss. Den bara satt där och tittade när vi red förbi :) När vi inte hade så långt hem blev Curre, som gick sist rädd för något. Han hoppade framåt så han kom nära Madicken. O hon blev assur och sparkade bakut. Det var inte långt ifrån Curre kan jag säga. Och kajsa som satt på kände fartvinden! där hade vi tur! kunde ju slutat riktigt illa :(
Nu ska jag sätta fart att plugga. Vi kanske hörs!
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0