Gårdagens och dagens ridpass

Igår: Red som sagt lektion på Madicken för bästa Åsa. Jag va astaggad. Meen det gick inte så bra. Började med framdelen in vilket ändå gick hyfsat bra. Sen skulle jag rida framdelen in halva långsidan och sedan fatta galopp. Fröken Madicken ville inte alls det :/ Så det blev lite kaos. Och när jag äntligen fick galopp var den snabb och flängig. Inte alls mjuk och fin som den kan vara. Så är jättemissnöjd med galoppen :( Sen gjorde jag även lite andra små övningar i slutet som gick okej. Åsa är verkligen bästa tränaren! <3 Även om det kändes skit efter lektionen kom hon in i stallet och pratade lite och fick mig att vara glad för de bitarna som gick bra. Såå bra tränare! Har en hel del av öva på vilket jag ser fram emot. Kan bara gå bättre! ;)
 
Idag: Red på velam som vanligt nu för tiden. Fick Crona igen. Det gick bra den här gången oxå ;) Vi körde lite skänkelvikning och mycket galoppfattningar. Även lite annat. Crona kändes helt okej. Lite stel men annars lyssnade hon bra och så. Inget mer att säga om den lektionen. Nästa gång har vi markarbete och då önskade jag ponny så hoppas på nån liten gullig ponny :) Har ju inte ridit Charlie sen innan sommaren :/ Så därför får ni en bild på mig och fina Charlie, tagen för lååånge sen. Kanske syns? <3
Nu ska jag gå och duscha och sen sova. Är sjukt trött!
Taggar fredag imorgon ;)
Kram
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0