Min pappas dag idag!

Hejhej!
Idag gick jag upp halv 8. Fast jag vaknade en timme innan dess. Jag gjorde mig i ordning och plockade undan i mitt rum. Vid 8 körde jag upp mina bröder och mamma. Så då bjöd vi pappa på kaffe och bakelse på sängen. Vi sjöng och han fick presenter oxå. Sedan åkte jag till stallet med Madde och Malin. Vi fixade hästarna och red iväg. Madde på Mix, Malin på Frissan och jag på Curridutten :D Vi red cykelvägen förbi Tuna och tillbaka via Hampe träsk. Första gången jag red hela den vägen. Den slingan är rätt lång så vi var ute i ca 2 timmar.
 
Hästarna var taggade och busade. Mixi bockade och kickade, Frissan sparkade oxå och Curre var stark och en gång höll han på att kasta av mig. Visste inte att han kunde bocka såå mycket haha xD Hängde på halsen ett tag ocg galopperade haha xD Tur att han har lång hals ;)
 
Vi alla kom tillbaka oskadda. Curre lika pigg fortfarande men de andra något tröttare. Det var en jättehärlig dag i stallet. Sjukt skönt att rida sådär på helgen. :) Så hoppas på att få låna Curre några mer gånger. :D
Madicken låg och sov när vi kom. Vi gick in och myste med henne lite. Sötan <3 Efter ett tag la hon sig på sidan, sådär så hon ser död ut, och snarkade. Finaste <3
 
När jag kom hem var klockan runt 1. Hade en timme på mig att äta och duscha. Så vid 2 kom lite släkt hit för att fira pappsen ;) Vi fikade lite och snackade. Trevligt. Pappa fick lite presenter. Jag blev mest glad för en present haha xD Nämligen att få åka luftbalong. Det var till hela familjen dessutom ;) Så det ska jag få göra i vår. gud så coolt ju. Det är ju inte änns jag som fyller år idag och ändå får jag en bit av en pressent ;)
Bara för att jag har bildbrist får ni en bild från i sommrs. Saknar sommaren <3 Speciellt att inte behöva tänka på skolan hela tiden ^^
Nu ska jag gå och fixa lite middag. Sedan taggar jag solsidan :) Vi hörs imorgon igen tror jag :) <3
Kram
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0