Dressyrlektion Madicken 10/10-12

Igår red jag dressyrlektion för bästa Åsa på Madicken. Endast skritt och trav fortfarande. Framridningen var sådär. Hon fick fram väldigt bra men tog lixom inte skänkeln ordentligt. Skrittade och travade ingång henne och så.
 
När själva lektionen började, började vi med att rida framdelen in i skritt och trav. Tanken var att hon skulle ta innerskänkeln ordentligt. Efter några försök gick det riktigt bra. Sedan övergick vi till att rida lite skänkelvikning. De blev sådär till en början. Det var enbart mitt fel. Red lite halft konstigt då ett tag. Men efter lite tips och råd från Åsa fixade vi det bra tillslut :) Och efter det gjorde vi lite 15-m volter. Började med att rida framdelen in på långsidan och sedan i mitten av långsidan lägga en volt. Där var fokus på att verkligen stoppa in bogen ordentligt. Madicken tyckte det var jobbigt och protesterade lite men det gick ändå bra. Efter volten skulle framdelen vara innanför spåret igen. Så det var mycket att tänka på. I slutet gjorde jag även några få halter. De blev faktiskt rätt bra. I vanliga fall brukar de bli sådär.
 
Så jag är faktiskt riktigt nöjd med lektionen. Jag fick verkligen ut mycket av den. Åsa är verkligen BÄST! Efteråt var det en mycket trött ryttare och en mycket trött ponny ;)
Fiina Madicken <3
Här är även en bild på Thure som jag tog härr om dagen:
han är så bara för söt!
Kram
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0