Dagens ridning

Kom nyss hem från Velam. Idag fick vi välja hästar. Hade 3 stycken att välja mellan. Hade inte ridit någon av dom så tog Rasken. Vet sedan innan att kan kan vara väldigt seg så hade långspöt.
Dressyr stog på schemat. Direkt när vi började skritta på långa tyglar såg jag till att han jbbade på framåt och inte gick och slöade. Sedan joggade vi igång hästarna i alla gångarter. Rasken gick på rätt bra. Vi körde sedan en slags dressyrbana. I den ingick skänkelvikning, lite seprentiner, öppna och halt. Så vi jobbade på banan i båda varven ett bra tag. Rasken var superduktig. Han sökte sig verkligen framåt neråt och gick i en stadig form nästan hela tiden. Väldigt lösgörande bana. Ibland gick jag vara på honom med spöt ordentligt när tempot hade blivit litr väl långsamt. Han lyssanar inte så bra på skänkel och spö, tyvärr. Fick mycket beröm av läraren oxå :)
Rascal
Så för att vara första gången jag red honom tycker jag det jättebra :) Är nöjd. Skulle gärna rida raken flera gånger.
Jossan
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0