Dagen idag och dagens ridpass

Hejsan på er!
Idag åkte alla nior på teater på förmiddagen. Jag brukar tycka om teater men den här var bara konstig och inte alls bra. Den handlade typ om att man inte fick läsa böcker och så brände brandkåren upp alla böcker. Lärarna tyckte den var jättebra som vanligt ^^ Och inte nog med att den var dålig, det var iiiiskallt i salongen eller vad det heter. Satt och försökte hålla värmen hela tiden. Efter det har jag frusit hela dagen tills jag kom till stallet där jag satte på mig fleecetröjan :D Har ont i halsen nu oxå :( Vanlig simpel skoldag efter teatern. Hade läsförståelse på spanskan. Första delan gick jättebra men den andra gick åt skogen.
Efter skolan åkte jag med Emmie till stallet.Efter att ha mockat och fixakt red jag ut en stund. ca 25 minuter bort till Nora och en bit till. Sedan tillbaka igen. Avslutade med 15 minuter dressyr oxå. Emmie red dressyr hela tiden. Skönt att jag hann ut innan det blev mörkt verkligen! Madicken var pigg. Tvärade fram i leran. Mycket energi i kroppen. Och ovanligt tittig oxå. Men det hade att göra med att hon hade så mycket energi anatar jag :D När jag kom tillbaka red jag alltså en kortis dressyr. Efter några minuter fick Thure för sig att bocka (som han börjat med) och Emmie flög som en vante. Sen hade Thure frispel den skiten ;) Jag satt av och stängde grinden eftersom den var öppen. Han höll på att smita ut. Madicken blev uppstressad och undrade vad f*n Thure höll på med. Jag och Emmie försökte fånga Thure men när vi nästan hade honom vänder han rumpan till och sparkar bakut och drar iväg i full galopp. Superkul tyckte Thure ^^ Med lite gräsmutning fick Emmie tag på busen och satt upp igen. Båda var oskadda som tur va. Emmie fick lite ont i knät så jag hoppas det inte blir sämre.
Efter det var Madicken allt annat än koncentrerad. Så red runt lite bara. Red som en kratta bokstavligt. Hon slappnade av lite sista minuten och kom ner i formen iaf. Så det blev en händelserik eftermiddag.
Här har vi busen ;)
Nu ikäll har jag pluggat lite. Nu ska jag in i duschen och sen sova. Är otroligt trött. Vi hörs imorgon! :D <3
Puss och hej!
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0