Allmämt info

Hejsan!
Tänkte bara slänga in lite allmänt info om mitt liv just nu.
 
Skolan rullar på. Hade en ganska lugn vecka nu. Ett svårt engelskaprov i tisdags men annars inte så mycket. Dagarna går och det blir mörkare och mörkare på eftermiddagarna. Mörk vid halv 4 nu.
 
Den här veckan hade jag lektion för Åsa i onsdags. Det gick inte alls bra tyvärr. Har förträngt den lektionen nu. Revanschen kom redan i torsdags då jag red Fabian på velam. Fick sista hästen, den som ingen vill ha lixom. Men han var sååå fiin! Kände mig riktigt duktig som lyckades rida ihop stora gubben i en fin form. Mycket häst för mig. Åhh ska lätt välja honom när jag får chansen igen! <3 I fredags red jag Madicken igen tillsammans med Alice på Thure. Vi hoppade lite smått. Hade ett kryss på en volt och sen ett räcke längst långsidan. Inget märkvärdigt. Madicken var pigg och taggade till ordentligt. Fick hålla in henne för att hon änns skulle hinna hoppa. Fick några stopp men lägger skulden på mig då jag inte la henne helt rätt. Men i det hela var hon jätteduktig och det syntes att hon verkligen tyckte det var kul :D
För övrigt kom min brorsa hem från sjulhuset igår. Operationen blev uppskjuten till i fredags. Jag tror allt gick bra och nu är han hemma och mår bra. :) skönt det! Tyvärr kommer han inte kunna använda sin axel på minst 6 månader. Så han får träna resten av kroppen på annat sätt än hockey.
 
Idag, om en stund ska vi ha kalas för min mamma som fyllde år i fredags. Vi hann inte fira henne alls då eftersom min tvillingbror opererades och så. Igår bakade jag och mamma tårta så vi hoppas den är god. Det blev en väldigt speciell tårta den här gången. Igår pluggade jag förresten typ heeela dagen. Varav 2 timmar som jag satt med broderiet framför näsan. Hästen är i princip klar nu. :)
Vi hörs!
 
?

Kommentarer
Postat av: Madde

Såå bra att du är tillbaka :D <3

2012-11-18 @ 14:26:08
URL: http://madiccen.blogg.se
Postat av: Emmie

Jag är så glad!!
men en fråga... skulle inte du tävla madicken igår?? <3 :D

2012-11-18 @ 17:43:48
URL: http://Emmieochalva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0