Årets första myggbett

Nu när värmen äntligen har kommit så har såklart alla insekter kläckts. Så i tisdags kväll när jag red lektion var det sjuuukt mycket mygg. Så fort man stannar kommer massa mygg o sätter sig på en. Så fick en del myggbett - de första för det här året. Det kliar som f*n!! Även hästarna är bombaderade med insekter nu. Stackarna :/ Igår när jag tog in Madicken var hon helt full med små knölar på hela magen. Tycker så otroligt synd om hästarna i det läget! Även när vi red ut i skogen var det mycket insekter som irriterade hästarna. Hästarna sparkar lite, skakar på huvudet och slänger med svansen. Kan inte vara lätt att hålla bort alla djur från en så stor kropp. :/ Och värre kommer det bli i sommar!

Jaa, det var väl de jag hade och säga för tillfället! Ha det bra!! :) <3
?

Kommentarer
Postat av: Madde

Kommer inte bli värre för Madicken i sommar iaf ;) i skåne blåser det rätt mycket, så det är nästan inga myggor - och INGA bromsar :)) <3

2012-05-24 @ 12:52:18
URL: http://madiccen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0