Onsdag och Torsdag

hejhej!
Idag gick jag och Madde upp vid 9. Sen vid 10 kom Katta (som rider på ploglandet) och hennes 2 barn och man. Barnen fick prova att rida lite och borsta på hästarna. Dom verkade uppskatta det :) Sen fikade vi lite med sockerkaka som jag och madde slängde ihop. Dock glömde vi den i ugnen så den blev liiite hård på kanterna haha xD Jag och Madde körde även ett spel mot barnen och dom vann haha xD Dom är lixom 5 och 4 år typ. När dom hade gått tog vi cyklarna till affären och köpte lite mat. Sen åt vi och efter det tog jag och madde en cykeltur till ridskolan och där ställde vi cyklarna. Vi gick sen en runda för hitta ridvägar. Så nu vet vi vart vi kan rida :) 
 
Igår var vi som sagt på falsterbo horse show hela dagen. Vi kollade på dressyr med 6-åriga hästar, lite ponnyhoppning, Huntingen lite, ponnykyren och sen gick vi massor på mässan. Madde shoppade mycket saker och jag ingenting. Känns lite tråkigt att jag inte köpte nåt men jag hittade lisom inget så bra. Prövade en väst men det fanns inte i min storlek. Men jag är ändå jättenöjd med gårdagen. Sen vid typ hade vi kommit hem och jag och Madde tog en ridtur barbacka igen, Madde på Madick och jag på Thure för första gången. Allt gick jättebra till vi skulle galoppera då Thure körde bockrace. Det tog inte många sekunder innan jag låg på marken haha xD Thure fortsatte och det var läskigt eftersom vi inte ville att han skulle springa ut på någon stor väg. Men vi lyckades fånga honom innan :) 2 dagar = 2 avramlingar. Ja vad ska man säga? ;) Det var iaf jättemysigt. 
 
Här är allt Madde köpte: benskydd, lindor, schabrak, bett, hackamore, nummerlapp, träns, ridväst, strumpor occh borste. Sen köpte hon även 3 (!!!) täcken. 
Nej nu ska jag hitta på nåt med madde innan hon blir allt för sur haha xD
Kram
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0