Mina avramlingar!

Hejhej!
Fick en rolig idé att skriva lite om mina avramlingar från hästar. så här kommer dom:
 
Första gången jag ramlade av var på hästen Sprite på Gurra. Minns inte riktigt vad som hände men jag landade halft på fötterna iaf. Jag kommer även ihåg att jag var så stolf över att ha ramlat av haha xD
 
Sen har jag ramlat av 1 gång på fina Charlie. Det var i början av det här året. Vi hoppade en kombination och jag red alldeless för snabbt och Charlie tvärnita på andra hindret för att han kom för nära. Jag flög av rakt på mage över hindret och Charlie spang iväg haha xD
 
Madicken har jag ramlat av 6 gånger totalt under de år jag ridit henne. Varav 3 gånger har varit när jag suttit i damsadel så det räknas ju knappt. Under min och Alice underbara påskritt i påskas (såklart) var Madicken en riktig rodeoponni och busade heeela tiden. Jag flög av 2 gånger på typ 5 minuter haha xD Men det gick bra båda gångerna :)
Sen 1 gång barbacka när jag "bara" skulle skritta en kvart på volten för att Madicken hade varit tjock i ett ben. Efter typ 10 meter, om änns det, så kastade sig Madicken åt sidan och det var jag inte alls berädd på. Vipps så låg jag på marken och Madicken var på andra sidan ridbanan.
 
Nu när jag var i Skåne red jag lilla busiga Thure för första gången. Vi galopperade barbacka, han drog ner huvudet mellan benen och sen bockar han galet mycket. Jag hade inte en chans att sitta kvar så jag flög av och landade i åkerkanten medan Thure fortsatte i full galopp. Men vi fick stopp på honom efter ett tag :)
 
Så totalt har jag alltså ramlat av 9 gånger i mitt liv. Ni avgör själva om det är mycket eller lite. Nu har jag bara 91 gånger kvar ^^
 
Av de 9 gångerna har jag aldrig slagit mig illa. Jag har alltid suttit upp igen på en gång och har aldrig känt någon rädsla :) dock har jag stukat tummen rätt illa en gång när jag hoppade för länge sedan, utan att ramla av. Vet igentligen inte vad som hände. Men då fick jag gå med lindad tumme i 2 veckor och sedan var allt bra igen :)
Madicken leder av dom jag ramlar av ^^
Hoppas ni tyckte det var lite kul att läsa!
Kramar
 
?

Kommentarer
Postat av: Madde

det var ju många gånger nu ju, haha ^^ tydligen är det jag som lurar upp dig på alla busiga hästar ;) framför allt miken & thuris då ;) <3

2012-07-27 @ 23:29:16
URL: http://madiccen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0