tog en liten paus

Hejhej!
Tog en liten paus några dagar. Men nu är jag tillbaka. Har haft prov o sånt i skolan samtidigt som jag varit i stallet typ varje kväll. därav pausen. Tänkte ta och skriva lite om veckan i alla fall.

Måndag: Studiedag från skolan. Började morgonen tidigt med att åka till tandläkaren. Var sån där sista kontroll ett år efter att tandställningen togs bort. Och allt såg fint ut :) Sen vid halv tolv mötte jag upp Madde och vi tog bussen ut mot stallet. Vi började att ge hästarna mat i hagen. Ramlade ner i ett dike utan vantar haha xD Sen åt vi och sen fixade vi Madicken fin med knoppar, vitt schabrak, vita lindor o så :) Sen gick Madde medan jag red till en äng. Jag red runt lite där på ängen medan madde fotade. Miken va superbusig. bockade, reste sig, frusta, sparka osv :) men sånt är bara kul. Så många knasiga bilder ;) Sen så red madde en stund och jag fotade. Då var Madicken inte lika busig längre och gick fiint haha xD <3 Bilder kommer i flera olika inlägg!

Tisdag: Skola som vanligt, tade tidigare. det gick braa :) åkte sedan ner tilll velam och red. Hade Bonus och vi körde lite bakdelsvändningar o så. Gick rätt bra :D sen till Madicken o hade lektion. Skritten och traven var super:) Men galoppen var KATASTROF verkligen! :/ Hon skulle inte galoppera, bara surade ihop o höll på. Ska öva mycket på det nu tänkte jag ;)

Onsdag: Vanlig tråkigt simpel dag i skolan. allt gick segt. Hade so-prov och det gick bra :) åkte direkt ut till Miken med Alice. Hade en supermysig kväll där. Tänkte rida dressyr på volten men det va så mkt snö så vi red i hinderhagen. Super att galoppera lite där- Blåste svinkallt bara :/ Madicken var vääldigt pigg som vanligt ;)

Torsdag: helt okej i skolan. Åkte hem och pluggade lite. Fast chillade mest bara :) Hände inget speciellt.

Och idag är det fredag. Vanliga lektioner i skolan typ. biologiprov. va fett svårt men kunde typ det mesta :) Nu ikväll ska jag bara va hemma o chilla. har kollat på tv, chillat o sånt :) bilr en najs kväll framför tven med fredagsmys om en stund :) <3 Skönt att vara stallfri ibland på fredagar. Händer ju inte så ofta. Men stallet är ju såklart oxå mysigt ;) <3

Hoppas ni blev glada nu med ett långt inlägg :) Bilder kommer i andra inlägg senare :)

ha en bra fredagskväll, kram! <3
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0