Fredag idag, tror jag!

Hejhej!
Om en sådär en halvtimme ska jag iväg till stallet. På vägen lämnar vi av min bror hos sin kompis. I stallet ska jag möta Alice och vi ska rida tillsammans. Solen skiner så vädret är bra. Det går nog tyvärr inte att rida ut eftersom det är så himla halt. Så det blir nog ett kort pass på volten. Madicken har haft några dagar vila nu och innan det reds hon ut så ingen har ridit dressyr på henne på länge. Men det blir kul. Hoppas hon är pigg och glad :)
Hittade en bild på Maddis blogg. Bilden är från en tävling :) Appro på tävlingar så längtar jag sjuuuult mycket till Madde börjar tävla igen :D så himla kul att vara hästskötare :D <3
 
Igår red jag ju på velam. Jag valden Queen. Hon som i vanliga fall är pigg va då ännu piggare nu när hon vilat hela julen. Tur att jag är van med pigga hästar, annars skulle jag varit livrädd ;) Men vi red lite dressyr och gjorde mycket skänkelvikningar. Hon va lite trippig och ville bara springa. När vi skulle galoppera lite under uppvärmningen sparkade hon bakut flera gånger haha xD Men jag är ändå nöjd. Pigga och busoga hästar är ju de roligaste ;) för övrigt så gick det inte att ha långa tyglar när vi skrittade av, hon ville bara springa haha xD
 
NU ska jag göra mig i ordning. Vi hörs antagligen ikväll. Kram!
 
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0