Ridpassen - Torsdag och fredag

Torsdag: Åkte till stallet direkt efter skolan. mockade och fixade. Helt plötslit började det ösregna. Verkligen jäättemycket, Jag hade tänkt ta fram lite bommar och nåt hinder men ångrade mig. Istället gick jag ut i regnet och red lite dressyr. Efter typ 2 minuter var jag och Madickn helt genomblöta. Men vi forsatte. Gjorde lite skänkelvikning och lite halter. Efter 25 minuter gav vi upp. Heeeeeelt galet blöta. Så det blev ett kort pass. När jag hade ridigt klart kom Ulrika ut och frågade hur blöt jag va haha xD Hon tänkte oxå rida. Men lagom till hon var klar så slutade det regna :) Så hon klarade sig från regnet. Tog hem alla blöta saker och vred bokstavligt ut vatten från sulorna och ridbyxorna. Var som om jag hade duchat. Men jag ger inte upp för lite regn haha xD
 
Fredag: När jag stod och mockade hörde jag hur det började regna. Typiskt! Inte idag igen! Men jo, självklart -.- Tänkte lägga fram lite bommar igår istället, men så kom Kaja och ville rida ut. Så visst gjorde jag de. Sadeln var så blöt från gårdagen fortfarande så det fick bli barbacka :) Supermysigt <3 Jag på Madicken och Kajsa på Curre gav oss ut på Hemmestarundan i regnet. Skritt, trav och galopp. Madicken var pigg och glad. Bockade lite som vanligt men jag satt kvar. Kajsa vart iponerad av min balans haha xD Hade en jättebra kväll i stallet verkligen :) Fina Madicken <3
Nästa gång jag rider SKA det INTE regna har jag bestämmt haha xD
Kramar
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0