Åhh vad skolan är jobbig!

Hejhej!
Uppdateringen är inte den bästa. Och kommer heller inte vara det nu. Det är otroligt mycket som ska hinnas med i nian. Vi har redan haft 6 läxor och imorgon är mitt första prov (eller skrifligt läxförhör som läran kallar det). Alltså, efter 1 vecka i skolan är det prov. Heeeelt sjukt. Jag är redan NU sjuuukt skoltrött. Kommer gå in i väggen innan det änns är oktober. Hemskt. Sen kommer alla himla nationella prov oxå. Skjut mig, snälla?!

Efter lite depptalk kan vi ju ta fram lite positiva saker oxå :) Igår var jag som sagt ute och red Madicken. Tog ett ordentligt dressyrpass ca 45 minuter eller nåt. Skritten var super från början. Bra bjudning, lagom stöd i handen och fin form. Efter lite travarbete med volter, cerpentiner och lite svag skänkelvikning blev även traven mjuk och fin. Väldigt uppmärksam på allt jag gjorde och bra bjudning. Jobbade sedan mycket med övergångar från skritt till trav samt halter. Superfina nästan alla <3 Avslutade med galopparbete. Oj oj oj säger jag bara! Har nog aldrig fått sån himla fin rund galopp. Inte springig eller något. Åhhhh finaste Madicken <3 Gjorde hyfsat små volter i lugn, samlad galopp utan problem.
Och idag kan jag meddela att jag har sjuuukt mycket träningsverk lite här och var. Bland annat typ utanför skulderbladen där jag inte änns visste att jag hade muskler haha xD

Fin, Finare, Madicken
Vi hörs nån gång!
Kram
?

Kommentarer
Postat av: alice

skolan är det värsta jag vet... men på fredag börjar vi rida tillsammans igen, nya äventyr! :D <3

2012-08-29 @ 21:01:57
URL: http://egofotografen.blogg.se
Postat av: Madde

Snarare dum, dummare, Madicken... :/

2012-08-30 @ 12:12:26
URL: http://madiccen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0