De senaste dagarna

Måndag: Vanlig lång skoldag. Hände inget speciellt. Efter skolan gick jag hem och chillade galet. Pluggade även lite so. men inte mycket. Inget att skriva om måndagen igentligen
Tisdag: Helt vanlig skoldag. Fick tillbaka mitt spanskaprov. 2 fel på hela provet och mycket bra ++ på 2  skrivuppgifet. sjukt nöjd med de :D Sen skyndade jag hem och bytte om. åt lite mellis snabbt o sen tog jag bussen till velam. valde 2a a valde såklart Charlie <3 Dressyr och öva balans va det vi gjorde. red lätt i valstakt typ heeela tiden. sjukt jobbigt! Charlie va typ assur. Han har inspänning för att han annars går med huvudet jättehögt. Han brukar ha det på ring 1 elr 2 men nu skulle han tydligen ha på 3. Så han va typ assur för att han inte fick gå med huvudet lite högt. Okej ni fattar säkert nada men iaf. Så kan typ tvärade fram, blev lite snått galen osv. Han var även hyper. Men det gick bra i mellan åt :) Min ridlärare ba: du är så bra på att va cool och inte luta dig framåt när han håller på så! o jag svarade: Aa, det är för att min medryttarhäst kan bli rädd för saker elr va pigg så därför har jag kärt mig de haha xD Så det är bra att rida en lite tittig och pigg häst! :) Balansen blir bra oxå :)
Onsdag: Vanlig dag i skolan då oxå. Rätt segt. Fick sluta lite tidigare än vanligt. Så åkte till forum och väntade på Alice. Sen tog vi bussen till stallet o fixade allt som jag göras där. Sen red vi ut hemmestarundan. Solen stekte och det va jätteskönt! Skrittade mest men även trav eftersom Madicken var lite svullen i ett ben. så böttre att ta det lite lungt. Och Madde, hon var bara liite svullen då, ej varm, öm eller halt som tur är! :) Hon känndes som vanligt :) Vääldigt lerigt ute i skogen på sina håll. Men vi klarade det bra. Det var ett ställe det va så mycket lera så vi satt av o ledde hästarna istället. Så det gick bra :) Sen va det även 4 träd över vägen så vi var tvungna att sitta av o leda hästarna över diken och i vattning skog. Men allt gick bra :) Sen när vi nästan va hemma blev Thure rädd för nåt och kastade sig åt sidan. Självklart gör Madicken oxå det. Va inte alls berädd på de så satt på halsen sen haha xD O nån minut senare händer samma sak igen ^^ Fast då va det Madicken som blev rädd. Men satt kvar iaf. Madicken va rätt pigg men busade inte till det så mycket :) Här är 4 bilder från onsdagen:
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
Hehe, blev väldigt lååångt
Kommer ett inlägg om idag om en stund :)
Kram
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0