stallet haha...

heej :)
i morse gick jag upp vid kvart i 9 för att åka till Madicken. Mamma skjutsade mig och Blenda dit så vi va där vid 10 typ. vi fixade o så red vi iväg. Eftersom det va ljust ute ville vi rida Hemmestarundan. jag har bara ridit den typ 3 gånger o de va i septemper o samma för Blenda så tänkte att vi skulle försöka rida den iaf. allt gick jättebra och hästarna skötte sig. När vi skulle galoppera en liiiten bit blev dom lite pigga o hon bockade nån gång men det gick bra! Sen så kom vi helt plötsligt bort! vi visste typ nt va vi var. o så försökte vi hitta men det fanns inga stigar. så vi fick ringa Ulrika som bor där vid stallet o försöka förklara var vi va. men det blev vi inte så mkt klokare av så vi satt av hästarna och började gå med dom istället. vi kom helt plötsligt ut på nån äng o sen gick vi till kanten på den o då visste vi precis vart vi va! grejjen va bara de att det va staketstråd runt ängen där vi va och på den står det att man inte får rida innanför där. fast vi lixom stog där inne! så vi försökte komma under den och etfer ett tag gick det! så då var det bara att gå hem sista biten :) allt detta tog 1h och 35 min! hahaha xD stackars hästarna. o inte nog med det: det regnade, blåste, vi va böta och det va kallt! vi hade på oss tomtekläder så ville inte ha regnbyxor o sånt. hehe xD när vi kom tebax gav vi Thure och Madicken Pepparkakor, morätter och knäckebröd ;) som lite julmys. och sen släppte vi ut dom i hagen med dom andra o så fick dom lunch :) 
så har jag spenderat mina första timmar på den lediga dagen idag haha xD blev inte riktigt som vi tänkt oss men vi hittade hem till slut :)
kommer upp ett till inlägg senare

kram

?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0