ridningen den här veckan :)

kan berätta lite kort om stallet o så det som hänt under veckan typ.
kan ju börja med att säga att i måndags dog en fiiin häst på velam, kakao. hon ramlade i hagen och bröt benet. väldigt tragiskt :( <3 kommer sakna henne.
i tisdags var jag o red i velam. tomt utan kakan. hade bingo o vi lösgjorde hästarna lite. bingo är alltid sjuuukt stel o blää. gick sååådär. men han blev lite mjukare iaf :)
sen i går va jag hos madicken. hon hade stått inne extra länge igår så hennes box såg ut som hej kom o hjälp mig haha xD grisfian. så stog o mockade aslänge. sen när jag skulle ta in henne från hagen va det snorhalt o hon fultständigt gled ner för backen från hagen. bambi på hal is typ. o sen ville hon nt gå över vägen o in i stallet så stog där o lugnade henne o efter typ 15 min gick de. stackare :( <3 red iaf lite dressyr på volten. väldigt tjurig o stoig i början men sen pigg o glad :) va ganska kallt att rida då. sen när jag kom in i stallet stod ulrika o broddade hästarna o då fick jag några broddar som jag satte på på madicken. tog evigheter att ta bort allt smuts från hålen. fick i alla broddar utom 2 där gängorna hade pajjat. o dess utom hade ulrika bara gräsbroddar. men bättre än att hon skulle ramla som kakan lixom. så får madde elr jag sätte dit vinterbroddar sen. :) har träningsverk från att ha stådd med hennes tunga hovar haha xD men det e naajs :) var i stallet i typ 4,5 timmar igår (!) haha xD
haha blev nt så kort direkt men läs om ni pallar.
?

Kommentarer
Postat av: Madde

Heh... Det är asjobbigt att brodda ju xD Speciellt Madicken som inte orkar hålla upp sina ben själv mer än typ 5 min ^^

Men taack för att du fixade det i alla fall :D

2011-12-09 @ 07:51:01
URL: http://madiccen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0