Skolstart, snö och förkylning

Hejhej!
Det va ett tag sen :/ Kommer nog bli lite sådär, att jag inte har tid att skriva något på några dagar rätt ofta. Sista terminen i nian innebär att all tid går åt skolarbete.
I tisdags var det skolstart. Kul att träffa lite kompisar igen. Dock inte alla... Redan första dagen fick jag läxor. Kuuuul verkligen ^^ Sen var jag i stallet som vanligt på tisdagar. Tog fram lite bommar och red över. Eller rättare sagt försökte rida över ;) Madicken tyckte de var livsfatliga. Efter 10 minuters snurrande framför bommarna satt jag av och ledde över istället. Det gick rätt bra. Sen upp på igen och då gick det efter yttligare några försök. Lilla knäppisen ;)
 
Onsdag gick. Lika så torsdag. I torsdag red jag på velam. Valde lila Bonus. Såå kul att rida ponny igen :) Han var fruktansvärt stel, gick inte änns att ställa åt höger i början. Han lossnade lite mot slutet iaf. Bonus försökte skicka av mig oxå haha ;) Är iaf sådäär nöjd med lektionen.
 
I fredags började jag bli förkyld. På lunchrasten låg jag på en bänk och sov. Mitt huvud snurrade bokstavligen. Men knäpp som jag är var jag kvar i skolan ändå. Och ännu värre, jag var med på idrotten. Jag tänkte "idag ska jag ta det lugnt på idrotten och inte springa så mycket" Men den planen sprack ju. Om jag är med är jag det till 100 %. Envis liten skit som jag är ;)
Sedan bar det av till stallet. Ridbanan var inte ridbar och ute var det så halt så det blev ingen ridning. Lika bra eftersom jag ändå var sjuk. Så jag pysslade en timme med Madicken och åkte hem. Jag gick och la mig tidigt i hopp om att förkylningen skulle vara bora nästa dag.
Igår vaknade jag upp efter 11 timmars sömn. Frisk? nää, tror inte det va. Halsen gjorde ont, näsan var täppt, öronen sa aj och feber hade jag på köpet oxå. Låg mest i soffan och tyckte synd om mig själv igår. Men liite duktig var jag oxå, plugade en liten kortis. Igårkväll mådde jag bättre. Var inte alls lika hängig längre. Så jag och pappa spelade spel och rabblade alla världens länder i bokstavsordning. Något säger att vanligt folk inte sysslar med sånt en lördagskväll?!
 
Idag gick jag upp vid 9. Har inte gjort så mycket sen dess. Ska plugga nu. Lite engelska, kemi och biologi blir det idag. Annars har jag inga planer förutom att bli helt frisk. Mår helt okej idag. Inte så hängig men fortfarande ont i hals, öron och huvud. Och snorig såklart.
Vi hörs kanske senare!
Kram
Psst, inom kort kommer jag ha en ny header ;) 
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0