Söndag i stallet

Tänkte skriva lite om söndagen.
Dagen började med att jag gick upp 5. Sen vid kvart i 6 kom Madde och hennes mamma och hänmtade mig. Vi åkte ut till stallet och fixade i ordning flickan för tävling. Sen åkte vi vid 7 (tror jag) til väsby. Gjorde allt man ska göra innan start och sen red Madde dressyrprogrammet. Madicken var rätt lugn innan och så, inte så stressad vilket va bra. Skritten och traven såg jättefin ut. Men i galoppen sparkade hon bakut 3 gånger på en volt. haha ;) Men jag tycker Madde ska va nöjd ändå. Det gick mkt bättre än förra tävlingen, madicken gick dit Madde ville och dom kom runt hela programet. De slutade på 59,25 % vilket är bra :)

Sen åkte vi hem till stallet och lastade av flickan och smorde alla saker. När vi va klara där va klockan typ 1. Så då kom vi på att vi kunde åka och kolla på Ulrika när hon red fälttävlan. Så vi åkte till donken och käkade lunch. Och sen vidare till Runsten. Ulrika hade redan tävlat dressyr och banhoppning så vi kollade på terängen. vi trodde hon skulle starta vid 4 men när vi kom dit sa hon 6. Så vi kollade på några andra och hälsade på fiina Greta. Hon är en ängel att ha med på tävling! Bara står helt stilla och kollar runt lite. Helt lugn och bara njuter av livet :) Vid halv sju ca startade Ulrika och Greta. Det gick tyvärr inte så bra. De blev uteslutna på 5:e hindret. Men det viktigaste var att dom hade kul och de hade dom. Och hindrerna va ju inte dirket små om man säger så! Vi sa hejdå och sen åkte vi hem. Så jag kom hem vid halv 8 typ. Så man kan absolut säga att det va en heldag i stallet. Närmare bästämt 13 timmar i stallet! Men det var en sjuukt rolig dag som jag gärna gör om fler gånger :))

Kram






?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0