Minne!

Fick önskemål för någon vecka sen att jag skulle skriva om ett grymt minne. Tänkte göra det flera gånger. Så vi börjar med ett minne som inte är grymt. Det är ett ganska tragiskt minne fakiskt.

När jag började fyran började jag i en helt ny skola och jag kände bara en person som oxå skulle börja där. Nämligen Sara. Vi fick 2 lärare som hette Ulrika och Per. Ulrika skulle ha oss i alla ämnen utom idrott som Per hade. Men efter bara någon månad blev Ulrika sjukskriven. Ingen hade någon aning om varför. Så vi började få lärare från skolan som vikarie. De som hade någon rast och kunde hoppa in och ta en lektion. Kunde ibland ha 5 olika vikarier på samma dag. Ganska jobbigt. Efter typ 3 veckor med olika vikarier kom en vikarie som var anstäld på nån vikariepol elr vad det nu heter. Hon jobbade alltså inte på skolan igentligen. Vill inte hänga ut namn här så vi kallar henne för Lisa. Hon hade svart ganska stort hår, såg hemsk ut och pratade med en sånhär hes skrämmande röst. Under 3 hemska veckor hade vi henne. Och nu ska jag ta och berätta vad som hände under de 3 veckorna:

Vet inte riktigt var jag ska börja. Men hon rökte typ heeela tiden i KLASSRUMMET på rasterna. Hon påstod att fönstrerna var öppna så röken inte fanns kvar inne. Men det va dom ju självklart inte. Så vi började ganska på en gång att gå till andra lärare på skolan och säga det. Men som att dom skule tro på oss eller? knappast! Så vi fick stå ut med det i 3 veckor.
Hon svettades även sjuka mängder. asså om hon böjde sig fram för att hjälpa någon med ett tal i matteboken exempel, så droppade det svett ner i boken. och så luktade hon sjukt äckligt.

Men det var inte ända problemet. Hon betedde sig väldigt konstigt. Vi var en pratig klass vilket hon inte gillade. Så när vi pratade liite för mkt skrek hon på oss och sedan sa hon att alla skule stoppa tummen i munnen så vi var tysta.

En dag var alla så flummiga o pratiga. Hon hatade säkert oss då. Så för att vi skulle vi tysta kastade hon ett pennskrin mot mig. men det träffade sara istället. Jag och Ellen skrttade så mkt så hon skrek på oss att vi skulle springa ut från klassrummet. Meeen, vi glömmer att dra ner handtaget och springer rätt in i dörren. haha xD vi aaasgarva så mkt o vikarien blev helt galen. Så hon typ skakade av ilska.;)

bild tagen av Malin. josse, sara o jag

Det var inte allt som hände. men iaf en del av det. kanske inte låter så hemskt men asså ni skulle bara vart med o sett allt. och som sagt, suger på att skriva långa inlägg. Men hoppas ni gillade det. Kanske skriver om minnen flera gånger :)

?

Kommentarer
Postat av: Sara. Vi

usch, kommer ihåg henne, hon var så KONSTIG!! ;) <3

2012-03-21 @ 22:13:41
Postat av: Linnea

Fan va jag saknar!! Blir ju typ tårögd...

Har du fler bilder därifrån? I såna fall va bäst och lägg upp dom?!

:) kram <3

2012-03-21 @ 22:24:56
URL: http://ankarstads.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0