idag och igår

Hejsan!
Idag är det måndag, för er som inte vet det ;) Kom till skolan vid 8 och får då reda på att man börjar 9. så det var bara att sitta och vänta 1 timme med resten av klassen. När vi väl började plockade vi blommor till niornas bal. Efter det kollade vi på film. Då passade jag på att sova en stund ;) Sen åt vi lunch och kollade på fotbollsmatchen niorna - lärarna. Det blrv 2-2. Så slutade efter det och var hemma strax innan 2. Underbart skönt! När jag kom hem kollade jag en stund på tv och sen sov jag ca 1 timme. haha shit vad jag är trött heela tiden ;) Så nu sitter jag här och skriver lite. Försöker ladda upp bilder från telefonen här på bloggen men appen vill som vanligt inte sammarbeta -.-
image description
image description
Eftersom jag inte hann blogga igår så skriver jag lite nu bara. Igår hämtade mamma och jag upp Madde och Emelie och åkte till stallet. Vi var där vid halv 10. vi fixade i ordning hästarna och sen red jag Madicken, Madde på Greta, Emelie på Thure och Anders på Garbo. Så vi var ett helt gäng. Vi red iaf ut långa hemmestarundan vilket var jättekul och så. Madicken var piggelin och speciellt genom träsket där alla blev attakerade av flugor. Vi tog extra galopp förbi konen oxå :) Alla hästarna skötte sig jättebra :) Någon enstaka spark elr så men annars super. Vädret var även underbart!
image descriptionimage descriptionimage description
haha Madde och Emelie lekte lite häst ;)
Sen kom jag hem vid 2 och då åt jag lite lunch och chillade lite. Sen vid strax före 3 åkte jag och Mamma och red islandshäst igen! Denna gången med mammas ridgrupp och med sadlar. Jag hade världens finaste häst! Har riditrt henne en gång tidigare och hon är så fin! <3 Ljusbrun och typ vit man. älskar <3 Det hände en incident med en av sadelväskorna som satt bakom en sadel på en häst. Väskan fastnade i en gren och hästeen fortsatt gå. Då åkte väskan ner och hängde halvvägs ner på marken mot bakbenen. Hästen blev självklart superrädd och kaste sig om kring. Ryttaren flög av och hästen i full galopp i skogen. Vi satt av fort och sedan försökte några fånga hästen. Vi fick stopp på honom precis innan ett stort stålstaket med taggtråd på. Det kunde ha gått sjukt illa! Men både hästen och ryttaren klarade sig utan skader vilket var sjukt skönt. Så efter det fick jag ha sadelväskan ;) Men turen var hur mysig som helst! underbara hästar och människor verkligen <3 så på 2 dagar har jag lyckats rida 7 h. har stora blåsor mellan fingrarna av tyglarna nu eftersom att jag hatar handskar -.-

Visst är hon fiin?! <3
image description
här ovan ser ni även resultatet av min hallon och lime paj/tårta som jag hann göra i helgen. Den blev jättegod :) Någon som vill ha receptet? isf kan jag skriva det i ett inlägg ;)
Kramar
?

Kommentarer
Postat av: madde

Lägg upp receptet :D <3

2012-06-12 @ 07:38:10
URL: http://madiccen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0