Om de senaste dagarna...

Hejsan!
Eftersom jag inte har haft tid vid datorn har det bara blivit snabba inlägg från mobilen. Men nu tar jag ikapp och skriver lite om de dagarna iaf :)

Onsdag: Skolan var chill. Slutade som jag skrev 11. Så pluggade lite på eftermiddagen. O sen vid 3 mötte jag upp fiina Alice och vi tog bussen till stallet. När jag skulle ta in Madicken från hagen var hon inte alls sugen på att komma in. Så hon galopperade från mig i hagen och typ busade ;) Men efter att jag bara hade stått o kollat lite på henne slutade hon och kom själv till mig <3 I stallet var hon sen hänig. Stog typ o sov. Gjorde lite som garbo brukar göra. Typ tar ner huvudet lite, och lite till och lite till o sen vaknar hon till igen. Kände inte alls igen henne. Så messade Madde som blev orolig. Men vi gick iaf ut och satt upp. Vi red iväg och då blev Madicken sitt lilla vanliga ja igen :) Såå skönt <3 Alice, Thure, Madicken och jag red ut hemmestarundan. Vädret var härligt och det var underbart <3 Träffade på tanten med hundarna igen. Alltid lika glad host* Tog extra galopp förbi konen man igentligen ska svänga in vid bara för att det va så underbart. Hästarna galopperade på i gräskanten och Madicken rejsade haha xD Men bara lite bock och spark. Sen fixade vi i ordning hästarna och åkte hem!
image description
Torsdag: Oxå en chill skoldag. Musiken var inställd så då fick vi ha so-provet tidigare istället. det gick asbra :) Åkte hem från skolan och chillade ett tag. Sen åkte jag till stallet med Alice igen. Madicken var som vanligt, inte hängig elr nåt. :) Vi hade tänkt att hoppa en liten bana men det var andra som skulle rida samtidigt så vi ställe 2 hinder längs ortsidan bara. Det ena hade vi vattenmattan under och det andra var ett vanligt räcke. Så hoppade båda några gånger. Madicken var sjukt duktig. Jäklar vad hon bjöd mot hindrerna asså! Sjukt kul. Även om jag själv ser ut som ett mongo. Hoppade ca 65 cm erl nåt. Så känndes bra :) Thure och Alice var oxå superduktiga :) Sen fick jag skjuts av Alices mamma till värmdö marknad och därifrån tog jag bussen. Fick först sitta o vänta 15 min där o sen när jag kom till nacka fick jag oxå sitta i 15 min ^^ Myys när man är trött o hungrig på kvällen verkligen..

Fredag: oxå chill skoldag. Hade terminens, och oxå åttans sista prov. Matteprov. Det gick awesome! :D Fick även tillbaka ett gammalt matteprov. Hade 2 fel bara ;) Så är klart nöjd. Regnet öste ner men vi had eiaf uteidrott. Sprang spåret ett varv o sen fick vi gå hem. Fixade mig i ordning hemma o sen åkte jag till forum. Köpte ett nytt minneskort så nu kan jag fota massor igen :D O så köpte jag leggings o en slags kofta till skolavslutningen. Men koftan har pappa lämnat tillbaka idag, den passade nt riktigt till klänningen :( Sen hade jag bara en skön kväll med god mat och kollade på Let´s dance finalen. Gick och la mig i skaplig dag så jag skulle orka morgondagen.
image description

Lördag: Igår jobbade jag och min klass på Stockholm Marathon. Gick upp 5:45. Halv 7 åkte jag, moster o mamma och hämtade ut tröjar, mat o lite annat. Sen åkte vi till stället där vi skulle vara. Sen från typ 8 till 11 satt vi i bilen och fikade o väntade, o väntade på att alla i klassen skulle komma. Och sen när alla kom tog i fram borden och allting vi skulle ha. Vi hade hand om att dela ut bananer vid en västskekontroll. Sen skalade och delade vi alla typ 20 000 bananer. Och så småningom började löparna komma. vi stog och delade ut bananer och hejade som galningar. Alla höll uppe humöret trots att det var rekodkalla 5 grader och regnet öste ner exakt HEEELA dagen. Mot slutet var det sjuukt kallt, mest om fingrarna. Och inte tala om hur geggiga bananerna blev. Det va typ bananmos. Skämdes typ att dela ut dom. Och stackars löparna som typ frös så mkt så vissa kunde inte böja fingrarna och ta upp bananen. Då fick man pressa in den i munnen ;) Kom iaf hem vid typ 5. Alla 1000 lager med kläder var blöta och geggiga. Tog en lååång varm dusch och hoppade sedan in i min underbara onepice <3 Hade även brasan tänd hela kvällen.

haha ser helt moga ut men bjuder på det! Typ 1000 lager med kläder oxå. Obeservera skidhandskar i JUNI!

banalskalning och delning

han som lädde, dock vann han inte. (finns fler bilder som kanske kommer sen)

Som jag sa igår var Madde tapper och åkte iväg med Madicken på utomhustävling igår. Sjukt bra kämpat tjejer! Om ni vill läsa om hur det fick kan ni göra det på Maddes blogg. Kan inget annat att säga stort grattis till tredjeplatsen! :) <3 och även i andra klassen hade det gått bra :) typiskt, bara för att jag inte var med! :/

lånad av Madde, hoppas det va okej :)

Och idag har jag då bakat på eftermiddagen. Bakade smarriga bullar ;) sen ivkäll blir det donken mat och kolla på finalen av mästarnasd mästare. Hejja Pernilla!! :D
image description
Goda?

Ja, det var om dom senaste dagarna. Blev ett väldigt långt inlägg. Men läs om ni orkar. Annars behöver ni inte. Och kommentera mer än gärna!! :D <3
Kramar
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0