En lyckad nationaldag :)

Hejhej :)
Dagen har varit bra :) Lunchen på resturangen var trevlig och maten smakade gott. Åkte och red dressyr på Madicken efter. Hon var väldigt arbetsvillig och framåt vilket var kul :) Skritten var super redan från början. I traven fick jag jobba henne en stund innan jag fick ihop henne, Men traven blev super efter en stund den oxå :) Galoppen var till en början snabb och springig. Men lät henne rulla på lite så hon skulle lugna sig lite vilket hon oxå gjorde. Så Galoppen blev rätt bra. Inte super, men det funkade. Så är nöjd med dagens pass. Farmor var inponerad på mig och Madicken. :) Tänkte att pappa skulle ta lite bilder oxå. Men han orkade/ville nt det :/ Så det blev inga. Efter jag hade ridigt var jag kvar rätt länge i stallet eftersom pappa skulle köra hem farmor innan han hämtade mig. Så då smörjde jag allt noga och mockade noga. Blev fiint :) Och sen snackade jag även massor med Alice :) <3 Vi har bestämt värsta bästa sommarritten vi ska göra snart. Med picknick <3 Åhh längtar! Sen skulle jag ta in Madicken från hagen igen eftersom dom går in vid 5 elr lite efter. När vi närmade oss boxen blev hon lite ivrig o klev på min fot JÄTTEHÅRT! Så började blöda o så har jag värsta blånageln nu! Det gör ooooont :( Kommer ju tappa nageln o allt... Nu när det e sommar lixom. Grejjt -.- Känns som om det här är min olycksvecka. Igår ramlade jag med cyklen och idag blev jag stämplat av en häst, vad ska hända imorgon? 
 
finaste <3
Nu ska jag strax gå och äta lite god middag! Hoppas i har det bra
Kramar
?

Kommentarer
Postat av: Madde

Heej, här kommer glädjedödaren som vanligt ;)



Om ni ska rida ut och ha picknick så får ni inte binda hästarna i tränsen, och Madicken får inte äta gräs eller växter där ni binder henne. Är jätterädd för att hon ska få i sig farliga växter och få kolik eller något. Hände en häst på ridskolan, som hade fått i sig en giftig växt och fick sedan kolik och tarmvred och var tvungen att avlivas... :/

Så om ni stannar så måste du binda fast madicken så att hon inte når gräset, och bind inte i tränset! That's it, ledsen att jag förstör allt som vanligt ;) <3 Bara rädd om flickan ;) <33

2012-06-09 @ 20:26:36
URL: http://madiccen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0