lite blandat

Hejhej!
Idag gick jag och Sara upp vid halv 10. Sen fixade vi i ordning oss och efter det körde vi lite Mariocart, gjorde pärldjur, snackade osv. Sen vid 2 cyklade vi till björknäs för att handla lite ingridienser till bakningen. Så när vi kom hem åt vi och efter det bakade vi "drottningtårta" som jag och sara hittade på haha xD. Det var sockerkasbotten, sen på den hade vi drottningsylt (blåbär/hallon) och vaniljkräm. Sedan en till botten och på det grädde runt hela. Sen toppade vi med rosa och silvriga kulor samt hallon och blåbär. Supersmarrig blev den! :D
Så för en liten stund sen åkte Sara hem. Vi har haft det jättekul :)
Här är tårtan:
 
Igår var ju jag och sara som sagt på grönan hela dagen. Närmare 10 timmar haha ;) i kom dit vid 10 och åkte hem vid 8. Det var lagom mycket folk. Inte överdrivet som det brukar vara. Det mesta var typ 10 minuter kö på eller så. Ibland lite mer. Men det kan ju vara betydligt värre. Det var även skönt att solen inte stekte på så mkt. Det var rätt mulet så man dog inte haha xD Men jag och Sara åkte typ allt. Det var skitläskigt en gång när vi skulle åka katapulten. Den stannar ju högst upp, som frittfall och sen åker den ner. Men jag trodde den typ fastnade där uppe så jag ba"Nej sara, nu måste vi sitta här hela livet, den har gått sönder, hallå svara!?" fick typ värsta paniken. Men den åkte ner :) Och sen när vi kom ner fick jag inte upp bygelsaken och då började han som jobbade där skratta asmkt och ba " Asså det här är ju iq-test nummer ett, du kan ju ingenting!" Och så hjälpte han inte mig och jag satt och garva. Så fick sara hjälpa mig och då sa han"Tur att du har en så smart kompis annars skulle du aldrig klara dig!" Hahahah så jävla pinsamt ;) Men väldigt roligt oxå :D
Så när jag och Sara kom hem vid 9 var vi jättetrötta. Så då tog vi det lungt, spelade spel, åt Marabou och helt plötsligt dyker ett vääääldigt normalt sms upp:
Men vadå? Brukar ni inte oxå få sånna random frågor?! Sen flummade jag typ sönder. Övertrött typ haha xD Men sen deckade jag och Sara en stund senare :)
i morse lämnade finaste Greta ploglandet. Kommer sakna henne så j*vla mkt... Jag blir helt tom när jag tänker på att jag aldrig mera kommer få mötas av henne i stallet eller i hagen igen :( Det går bara att önska att hon kommer få det bra hos sin nya ägare. Jag ♥ dig Greta!
Med dom tunga orden säger jag hejdå! :)
 
?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0