ridningen 2011

hejehej! Tänkte ta och skriva lite vad som hände med min ridning under 2011! Läs om du är intresserad :)

Från när 2011 började och till sommaren var jag en vanli liten ridskoleryttare. Jag red 1 gång i veckan och älskade (vilket jag fortfarande gör) min favoritponny Chalie. Hade honom nästan hela tiden och jag tyckte att jag utväcklades ganska fort. Jag nöjde mig med ridning 1 gång i veckan, men ville som alla andra hästälskare ha egen häst.

Innan sommaren 2011 kom jag på det här med medryttare. Visste att jag inte har tid och inte skulle få en egen häst. Så jag frågade mamma och pappa och dom tyckte det var en bra idé. Så hela sommaren kollade jag medryttaranonser på x antal sidor och så vidare. Hittade några som var intressanta och mailade, men fick nästan inte svar från någon.

När jag vaknade på min födelsedag såg jag hade jag hade fått ett mail i telefonen. Kollade och det var äntligen någon som svarat att dom var intresserade av mig. och shiiit vad glad jag blev! :) Det var en familj som sökte 2 medryttare, jag och lollo hade skickat in. Någon vecka senare provred vi. Stallet var kallt, blåsigt, ingen toa och bara 1 varmt rum. Hästen var en tjock liten ponny som hade gått i lösdrift i flera år. blev typ sjöblöt efter 2 minuter i skritt. Alltså ingen kondis. Men såklart ville jag bli medryttare ändå. När nu äntligen någon hört av sig. Men samma kväll ringde dom som ägde hästen och sa att dom inte valt oss utan några andra. Blev såklart jätteledsen. men det första jag gjorde var att skicka in till några nya :)

Dagen därpå, i mitten av augusti, ringde det en tjej som sa att hon var intresserad av mig. Då tändes en gnista i mig igen. Jag kanske dög som medryttare ändå? Så helgen efter de åkte jag och provred den ponnyn. Det var en söt d-ponny i ett litet mysigt stall. Hästen hette (och heter) Madicken. Madde red typ 20 min så jag fick se hur hon gick och sen red jag typ 10 min själv. Asså det är sjuuukt nervöst att rida inför folk som ska bedömma än. haha xD Men redan efter så sa Madde och hennes Mamma att jag fick bli medryttare om jag ville. Och skojar inte vad glad jag blev!! :)

Denna hösten har jag utvecklats i ridningen oooootroligt mycket! Asså från att vara en liten ridskoleryttare- till en ridskoleryttare + medryttarhäst 2 gånger i veckan. Klart man utväcklas. Jag har lärt mig sjukt mycket på Madicken och jag har lärt henne lite oxå :) Som ni vet rider jag privatlektion på henne 1 gång i månaden. Åsa är så sjukt bra tränare. Hon lär ut sååå bra och hon har hjälp mig sjukt mycket med dressyren. Min sits har blivit 10000 bättre och nu vet jag mer hur jag ska rida henne rätt.

Detta året SKA bli lika bra som hösten inom ridningen! Jag ska utvecklas, jag ska fortsätta med Madicken och velam. Sååå taggad på det!

första bilden jag tog på Madicken <3

Min Chalie <3
Puss och kram från mig! :)
?

Kommentarer
Postat av: Madde

Bra inlägg :D <3



Och snäääällla hjälp mig lite med designen om du orkar... Asså jag vet nt vad jag ska göra, den dog typ -.- Fattar ingenting ;) haha!

2012-01-11 @ 22:03:44
URL: http://madiccen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej och värlkommen hit! Jag heter Josefine och är 14 år. Här i min blogg får ni läsa om min vardag med skola, kompisar och hästar bland annat. Hoppas ni stannar kvar och lämna gärna en kommenar! :)
RSS 2.0